"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2012. január 12., csütörtök

kortárs magyar, 2011

Néhány irodalmi portál (Litera, Prae.hu, Irodalmi Jelen) körkérdést intézett a kritikusokhoz, szerkesztőkhöz,  az irodalmi élet szervezőihez, mondjanak véleményt 2011. publikációiról, írói teljesítményeiről. Jelen összeállításunk válogatás, nem rangsort akar felállítani, hanem a szépirodalmi termés sokszínűségére szeretné felhívni a figyelmet.

Bodor Ádám: Verhovina madarai

Budapest, Magvető, 2011

Borbély Szilárd: Szemünk előtt vonulnak el
Budapest: Palatinus, 2011

Csányi Vilmos: Kisfiam, Ikarosz
Pozsony: Kalligram, 2011

Csobánka Zsuzsa: Hideg bűnök
Pozsony: Kalligram, 2011

Grecsó Krisztián: Mellettem elférsz
Budapest: Magvető, 2011

Grendel Lajos: Négy hét az élet
Pozsony: Kalligram, 2011

Kiss Ottó: A másik ország
Budapest: Palatinus, 2011

Lanczkor Gábor: Hétsarkúkönyv
Pozsony: Kalligram, 2011

Láng Zsolt: Bestiárium Transylvaniae IV. A föld állatai
Pozsony: Kalligram, 2011

Orcsik Roland: Mahler letöltve
Pozsony: Kalligram, 2011

Papp Sándor Zsigmond: Semmi kis életek
Budapest: Libri cop. 2011

Tóth Krisztina: Pixel
Budapest, Magvető, 2011

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése