"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2020. május 13., szerda

A műfajok és költői formák változatossága Varró Dániel Szívdesszert című kötetében

"Varró Dániel igen alapos költészettörténeti és verselési ismeretekkel, no meg kimeríthetetlen nyelvi fantáziával rendelkezik, azaz rendkívül felkészült poéta, aki legegyszerűbbnek tűnő verseiben is utal valamilyen módon nagy elődeire, Dantétól Parti Nagy Lajosig. E művek sikere ugyanakkor nagy szerepet játszott abban is, hogy mind több jó nevű író és költő fordult a könnyedebb, játékosabb műfajok felé, és lett ezáltal a kortárs irodalom egyre nagyobb része oldottabb hangvételű, olvasóbarát." (Bedecs László. In: ÉS. 2008. 2. sz.)



A hónap szerzője: Varró Dániel  (interjú, friss művek) - Litera

Teslár Ákos: Imidzs és hátraarc. Varró Dániel föltűnése. In: Iskolakultúra. 2002. 6/7. sz.

versek a Szívdesszert című kötetből

Boldogság, Cossante a lehányt küszöbről, Metró, /De mit vesződöm én.../ In: Litera


Mozi. In: Kultúra.hu

Vers az elektronikus levelekről, amiket váltunk. In: Cultura.hu

 
Szívdesszert. hangoskönyv
(előadja Mácsai Pál)
Szívdesszert

-  kritikák

Bodor Béla: Ivi-avi-avantgárd. In: Bárka. 2008. 3. sz.

Görföl Balázs: Szívkoszorú. In: Jelenkor. 2008. 11. sz. 

- érettségi tétel

Varró Dániel versei. (Irodalomóra.hu)



Varró Dániel: Metró
Andrusko Marcella előadásában. 
(Művészek az otthoni oktatásért)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése