"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2020. május 4., hétfő

Az antik műfaji hagyományok továbbélése Radnóti Miklós költészetében

"Nem tudok elképzelni olyan huszadik századi magyar versantológiát, ami a század meghatározó verseit tartalmazza, és amiből a Hetedik ecloga és az A la Recherce… kimaradhatna. Radnóti nélkül csonka lenne a huszadik századi magyar költészet, ez egészen biztos.” (Kántor Péter)

életrajz 




Radnóti pályakép - Kulturális enciklopédia






művei



Radnóti Miklós: Válogatott versek - Ikrek hava (Osiris diákkönyvtár) (Szaktárs)


pályakép

Ferencz Győző: Radnóti Miklós élete és költészete (Osiris monográfiák, 2009.) (Szaktárs)

Grendel Lajos: Radnóti Miklós költészete. Irodalmi Szemle. 2007. (ADT)

Trauma és költészet: a nyelvi önmegalkotás folyamata- Radnóti Miklós (A magyar irodalom történetei - Tankönyvtár)


Radnóti Miklós költészete (MTVA Kiss Judit Ágnes)

Radnóti eklogái


Radnóti eclogái (irodalomora.hu)

Radnóti Miklós eklogái - Irodalom 12. (nkp.hu)



Radnóti Miklós Hetedik ecloga. Kaszás Attila előadása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése