"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2020. április 24., péntek

A sziget toposz jelentései Jókai Mór Az arany ember című regényében

"Ami páratlan a világon, az írónk örök ifjúsága, a nyár eleje. Az idő közönségesen megteszi változásait az írókon is. Ahogy cseresznye vagy  szamóca terem tavasszal, barack a hév nyár közepén, szőlőgerezd az ősz végével, éppúgy jönnek az írók termékei (...) Jókai marad örökre az, aki volt, piros szamócát hoz nekünk örökké." 
(Mikszáth Kálmán Jókai Mórról)


élete

Jókai Mór (1825-1904) Kulturális Enciklopédia



művei

Jókai művei a Magyar Elektronikus Könyvtárban


Jókai Mór Az arany ember (Osiris Diákkönyvtár, 2005.) (Szaktárs)
  
pályakép

Jókai Mór 1825-1904 - A magyar irodalom története (Spenót)

Jókai Mór élete és az irodalom emlékezete (Árkádia szakmódszertani portál)




Jókai Mór: Az arany ember - MTVA-érettségi (Erdei L. Tamás)



Az arany ember 
magyar film (1962)
rendezte Gertler Viktor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése