"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2012. november 7., szerda

Gérecz Attila-díj, 2012


Izsó Zita költő kapta az idén a Gérecz Attila-díjat. Az irodalmi kitüntetést elsősorban első kötetes, 30 évnél fiatalabb alkotók kaphatják, akik az 1956-os forradalom harcaiban fiatalon elhunyt névadó szellemiségéhez méltó, jelentős irodalmi alkotást hoztak létre. A fiatal költő Tengerlakó című első kötetével érdemelte ki az elismerést.



egyforma kék

Az ágya feletti képen sem látni, hol ér véget az ég,
és hol kezdődik a tenger.
Csak találgathatjuk azt is, hogy miután lefeküdt, 
meddig tartott az alvás, és mikortól lett halott.
Az összes holmiját bepakoltuk,
néhány üres bőrönd maradt még a szobában, 
mint két ember között a felesleges mondatok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése