"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2014. március 17., hétfő

Állami és művészeti díjak, 2014 - irodalom


KOSSUTH NAGYDÍJ

Jókai Anna, Kossuth- és József Attila-díjas író

KOSSUTH-DÍJ

Dobai Péter, József Attila- és Balázs Béla-díjas író

Temesi Ferenc, József Attila- és Babérkoszorú díjas író, műfordító

BABÉRKOSZORÚ-DÍJ

Kiss Benedek, József Attila-díjas író, műfordító

Oláh János, József Attila-díjas költő, író, szerkesztő

Orbán János Dénes, József Attila-díjas költő, író

JÓZSEF ATTILA-DÍJ

Jánosi Zoltán, irodalomtörténész

Kontra Ferenc, író

Győrffy Ákos, költő

Pálfalvi Lajos, műfordító, író

Pollágh Péter, költő

Rózsássy Barbara, költő

Szvoren Edina, író

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése