"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2014. április 1., kedd

Sziveri-díj, 2014

A 2014. évi Sziveri-díjat március 31-én, a vajdasági születésű Bencsik Orsolya vehette át, Kékítőt old az én vizében és Akció van! című köteteiért Veszprémben, az Erdélyi Napok keretében.
A díjátadó esten Sziveri János születésének 60. évfordulójáról (is) megemlékezett a Sziveri-társaság, amely a fiatalon elhunyt vajdasági költő, az Új Symposion egykori főszerkesztője emlékére 1992-ben díjat alapított.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése