"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2017. december 5., kedd

Füst Milán-díj, 2017


Németh Gábor és Zoltán Gábor kapta az idei Füst Milán-díjat. Németh Gábornak legutóbb Egy mormota nyara (2016) és Ez nem munka (2017), Zoltán Gábornak Orgia (2016) címmel jelent meg prózakötete, mindhárom a Kalligram Kiadó gondozásában. A díjat, melyről a díj kuratóriuma –Földényi F. László, Márton László, Sándor Iván elnök – döntött, 2017. december 5-én adták át a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
A díjat Füst Milán özvegye, Helfer Erzsébet alapította 1975-ben azért, hogy „erkölcsi elismerést és anyagi támogatást nyújtson azoknak a költőknek és íróknak, akik Füst Milán irodalmi munkásságának szellemében az egyetemes emberi haladás érdekeit magas művészi szinten fejezik ki műveikben.




- részlet a regényből a Szombat Online-on

- kritika: Kerpel-Fronius Gábor: Nemzetvédelem a Városmajorban (Jelenkor, 2016-07.)

- interjú a szerzővel a HVG.hu-n





részlet a regényből a Literán

- kritika: Smid Róbert: Szunnyadó csalimese (Műút 2016057)

interjú a szerzővel a Könyvesblogon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése