"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2020. január 20., hétfő

Mészöly Miklós-díj, 2020


Csabai László író kapta az idei Mészöly Miklós-díjat a Magvető Kiadónál megjelent, A vidék lelke című novelláskötetéért. A díjat Szörényi László irodalomtörténész, a Mészöly Miklós Egyesület elnöke adta át a szekszárdi Művészetek Házában a 17. alkalommal rendezett Mészöly-emléknapon.

Csabai László 1969-ben született Nyíregyházán, első elbeszéléskötete, A hiéna reggelije 2006-ban jelent meg. A szakmai és közönségsikert a Szindbád-történetei (Szindbád, a detektív (2010), Szindbád Szibériában (2013), Szindbád, a forradalmár (2017) hozták meg számára. A szerző 2014-ben Békés Pál-, 2018-ban Artisjus-díjat kapott.





interjú 
Csabai László: Kötöttségek nélkül . Könyvesblog. 2013. július 13. 

részlet
 A vidék lelke (részlet) Litera. 2019. október 19.

kritika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése