"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2018. március 13., kedd

állami és művészeti díjak, 2018 - irodalom

Nemzeti ünnepünk alkalmából művészeti díjakat adtak át. Az alábbi összeállításban egy-egy interjú, honlap, könyvismertető vagy műrészlet (név alatti link) mutatja be az irodalmi díjazottak munkásságát:

Kossuth-díj

FARKAS ÁRPÁD Babérkoszorú díjas és József Attila-díjas író, költő, műfordító

KISS BENEDEK Babérkoszorú díjas és kétszeres József Attila-díjas költő

Széchenyi-díj

DR. BITSKEY ISTVÁN, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kara Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézetének professor emeritusa 


Magyarország Babérkoszorúja-díj

BARTIS ATTILA József Attila- és Márai Sándor-díjas író, fotográfus

BÖSZÖRMÉNYI ZOLTÁN József Attila-díjas író, költő

DOBOZI ESZTER József Attila-díjas író, költő, szerkesztő


József Attila-díj

EKLER ANDREA irodalomtörténész, kritikus,

FALUDI ÁDÁM költő, prózaíró, képzőművész

GITTAI ISTVÁN költő, író, újságíró

KARÁCSONYI ZSOLT költő, műfordító, a kolozsvári Helikon irodalmi folyóirat főszerkesztője

KELEMEN LAJOS költő, író, esszéista, szerkesztő, kritikus

LEZSÁK SÁNDOR költő, drámaíró

MOHAI V. LAJOS író, esszéista, kritikus

TÓTH-MÁTHÉ MIKLÓS író, drámaíró

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése