"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2019. január 18., péntek

Mészöly Miklós-díj, 2019



Szvoren Edina kapta az idei Mészöly Miklós-díjat. Az elismerést a író  
január 18-án  vehette át Mészöly szülővárosában, Szekszárdon.

A Mészöly Miklós Egyesület Szvoren (Pertu (2010), Nincs, és ne is legyen (2012), Az ország legjobb hóhéra (2015) a Magvető Kiadónál tavaly megjelent Verseim című novelláskötetéért ítélte oda a díjat, amelyet Szörényi László irodalomtörténész, az egyesület elnöke adott át a szekszárdi Művészetek Házában 16. alkalommal rendezett Mészöly-emléknapon.



- Szvoren honlapja

interjú a szerzővel

kritika a Verseim című kötetéről

részlet a műből





„Az a pszichológiai érzék és kíméletlenség, az a mindent átható tekintet, amely Szvoren Edinát jellemzi, egyszerre hatol be az ember és az emberi kapcsolatok legmélyére, és egyszerre képes bármit érzékeltetni a maga banalitásában is.” 
(Kiss Tibor Noé)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése