"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2020. április 13., hétfő

A próféta alakjának megjelenítése Babits Mihály Jónás könyve című alkotásában


„Miért szeretem Babits Mihályt? Természetesen: nem tudom. Nincs mód kipuhatolni, hogy voltaképpen miért szeretünk egy bizonyos költőt (vagy több bizonyosat), irodalmi vonzódásaink talapzata, akár annyi más alapkérdésünké, párás átmenetekkel vész el a sötétben, mint némely festőiskola képein a figurák lába. És nem is csak az úgynevezett tudattalan homálya, érzelmi sötétsége ez, még annál is sűrűbb, hathatósabb, rendszerint a fiatalságé, a kamaszkori irodalmi lázak fényködös evidenciája. Akkor, ott, kamaszkoromban kezdtem el szeretni Babits Mihályt, ahogy az lenni szokott; rögtönös szívdobbanással ismerve föl: ez kell nekem. Vagy: kell nekem ez. (Áldott magyar szórend, ügyetlen szavaink gyámola!) Nem állíthatom, hogy csak őt szerettem, rajongásaim listája hosszú, de azért ő irodalmi tudatom iniciáléja.) „




Babits összes művei

Babits Mihály összes művei a Magyar Elektronikus Könyvtárban

Babits Mihály összegyűjtött versei. Budapest, Osiris, 2007. (Szaktárs)

Babits Mihály bibliográfia (Stauder Mária-Varga Katalin szerk.) (Hungaricana)




életrajz

Babits Mihály élete és alkotói pályája (Sulinet)

Babits Mihály (1883-1941) (Kulturális Enciklopédia)



pályakép

Babits Mihály (Érettségizz.org.)

Babits Mihály 1883-1941) (Doksi.hu)

Babits Mihály.  A magyar irodalom története (Spenót) (MEK)


Jónás könyve

Babits és a prófétaszerep (Zanza Tv)

A próféta alakjának megjelenítése Babits Mihály Jónás könyve című alkotásában (Sulinet)

Kooperatív tanítási stratégiák az irodalomtanításban : Babits Mihály Jónás könyve című művének feldolgozása. (Oktatási segédanyag.)


szakirodalom

Babits Mihály: „Engem nem látott senki még”. Babits –olvasókönyv (MEK)

Szigeti Lajos Sándor: "Ki titkaidat tudtam" Babits Mihály Jónás könyveTiszatáj Diák-melléklete. 1997. november)


hangoskönyv

Babits Mihály Jónás könyve (Gáti József)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése