"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2019. április 5., péntek

Békés Pál-díj, 2019

2019. április 5-én hetedik alkalommal adták át a Békés Pál-díjat, melyet az idén Gerőcs Péternek ítélt a szakmai kuratórium.

Gerőcs Péter 2004-ben érettségizett az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Iskolában, majd a Pécsi Tudományegyetem filozófia szakán folytatta tanulmányait egy évig. 2005-től az ELTE esztétika-magyar szakán tanult és szerzett diplomát. 2014-től az ELTE esztétika tanszék doktori képzésén ösztöndíjas doktorandusz. Témája: Mészöly Miklós Film című regényétől kezdődően az elmúlt 40 év magyar regényirodalmában a vizuális médiumok narratív szerepe2006-tól publikál rendszeresen folyóiratokban, magazinokban. Dér Asiával készített egy dokumentum filmet Privát Mészöly címmel, Nádas Péterről szóló portréfilmjét, a Természetes ellenfényt 2019-ben mutatták be a hazai mozikban.


Eddig  két novelláskötete (Zombor és a világ, Tárgyak), három regénye (A betegség háza, Győztesek köztársaságaÁrvaképek), továbbá egy esszé kötete jelent meg Ítélet legyen! címmel.




- interjú  Gerőcs Péter: Jellemző rám egyfajta maximalizmus (Litera)

- részlet Gerőcs Péter: Árvaképek (Librarius)

- kritika Bazsányi Sándor: Minden regény így kezdődik (ÉS)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése