"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2019. május 31., péntek

Európai Unió Irodalmi Díj, 2019


2019-ben tizennégy, írói pályájuk elején járó szerző, köztük a magyar Mán-Várhegyi Réka Mágneshegy című regényével nyerte el  az Európai Unió Irodalmi Díját.

Mán-Várhegyi Réka 1979-ben született, jelenleg Budapesten él. Boldogtalanság az Auróra-telepen című novellagyűjteménye 2014-ben a JAK-kendő díj eredményeképpen jelent meg a JAK-füzetek gondozásában.


Az Európai Bizottság 2009-ben - a Kreatív Európa program támogatásával - hívta életre az Európai Unió Irodalmi Díját. A díjat az unió minden évben írói pályájuk elején járó szerzőknek ítéli oda, hogy ráirányítsa a figyelmet a kortárs európai irodalom gazdagságára, valamint Európa sokszínű kulturális és nyelvi örökségére. 
A díjazás során az országok hároméves ciklusban kerülnek sorra, évente 11-13 ország zsűrijét kérik fel a díjazandó író kiválasztására. Magyarországra legutóbb 2015-ben került sor, akkor Szvoren Edina Nincs, és ne is legyen című elbeszéléskötetét díjazták.
A győztesek október 2-án vehetik át díjukat és a díjjal járó ötezer eurós (mintegy 1,6 millió forint) pénzjutalmat Brüsszelben.




- interjú a szerzővel: Békásmegyer aszerint változott, hogy épp mit akartam megírni (Könyvesblog)

- kritika: Visy Beatrix: A nyúlon túl  (Műút)

- részlet: Mán-Várhegyi Réka: Mágneshegy (Litera)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése