"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2012. március 19., hétfő

Állami és művészeti díjak, 2012, irodalom

Magyarország nemzeti ünnepe alkalmából állami és művészeti díjakat adtak át. Az alábbi összeállításban egy-egy interjú, honlap, könyvismertető, műrészlet mutatja be az irodalmi díjazottak munkásságát.
 

KOSSUTH NAGYDÍJ
Csoóri Sándor Kossuth-díjas költő, író

KOSSUTH-DÍJ
Vasadi Péter József Attila-díjas költő, író

SZÉCHENYI-DÍJ
Kulcsár Szabó Ernő irodalomtörténész

MAGYARORSZÁG BABÉRKOSZORÚJA-DÍJ

Borbély Szilárd József Attila-díjas költő

Kárpáti Kamil József Attila-díjas költő, író, szerkesztő

Ladik Katalin József Attila-díjas író, költő

Magyar Érdemrend középkereszt a csillaggal polgári tagozata kitüntetés
Kodolányi Gyula József Attila-díjas költő, műfordító

Magyar Érdemrend középkereszt polgári tagozata kitüntetés
Dr. Géher István, az irodalomtudomány kandidátusa, József Attila-díjas irodalomtörténész
   
BALASSA PÉTER-DÍJ
Keresztesi József szerkesztő, kritikus

JÓZSEF ATTILA-DÍJ

Báger Gusztáv költő
Bálint Péter író
Böszörményi Zoltán író, költő
Iancu Laura költő
Kenéz Ferenc költő
Kabdebó Lóránt irodalomtörténész
Kiss Judit Ágnes költő
Krusovszky Dénes költő
Németh Zoltán költő, irodalomtörténész
Payer Imre költő
Széky János műfordító
Szilasi László irodalomtörténész, esszéista
Végh Attila költő, esszéíró

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése