"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2012. március 24., szombat

Sziveri-díj, 2012

A Sziveri-díjat 2012-ben a vajdasági Virág Gábor (Aaron Blumm) kapta írói, szerkesztői, irodalomszervezői munkásságáért. A március 24-i átadó ünnepség helyszíne Veszprém volt, ahol ezen a napon kezdte meg működését a  Sziveri János Közép- és Kelet-Európai Irodalmi Kutatóközpont.
Aaron Blumm legutóbbi kötete a 2011-ben megjelent Biciklizéseink Török Zolival.

Tekervényes tekerés az egykerekű tandemen. Kollár Árpád kritikája



"Ma egész nap az ajtaját kapirgáltam, hogy beengedjen, de ő még csak nem is válaszolt. Az ablakok sötétek voltak, de tudtam, ha van bent valaki, akkor az hallja a hangom. Egy pillanatra azt hittem, az egészből semmi nem volt igaz, és mindent csak képzeltem, de ezt nem hittem, mert nem hihettem."
(tizenkettedik biciklizés)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése