"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2012. április 19., csütörtök

Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál, 2012

Április 19. és 22. között rendezik meg a Millenárison a XIX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivált, amelynek idei díszvendége Claudio Magris olasz író és az északi országok lesznek. A rendezvénysorozatra 300 új kötettel jelentkeznek a hazai kiadók, a 350 kísérőprogram között pódiumbeszélgetések, könyvbemutatók, koncertek és kiállítások is szerepelnek. A fesztiválon mintegy félezer anyaországi és határon túli magyar, és több mint 60 külföldi szerzővel találkozhat a közönség.

Caludio Magris 1939-ben született Triesztben, a torinói egyetem német szakán szerzett diplomát, 1978-tól a trieszti egyetem tanára. 1963-ban jelent meg első munkája A Habsburg-mítosz az osztrák irodalomban címmel, a Magyarországon 1988-ban rövidített változatban kiadott művet a júniusi Könyvhéten immár teljes terjedelmében is kézbe vehetik az olvasók. Regényei közül kiemelkedik az Egy másik tenger (1993), a Kisvilágok (2002) és a Vaktában (2007), de az elismertséget és világhírt a Duna (1992) című esszéregénye hozta meg számára. A Libri Kiadó a Könyvfesztiválra jelenteti meg a Hangok című kisregényét. A számtalan irodalmi díjjal rendelkező íróval (neve a Nobel-díj várományosai között évről-évre felmerül) több alkalommal is találkozhatunk a Budapesti Könyvfesztiválon.




Részlet a műből.

Folyók, emberek, városok. Konrád György írása a regényről

Az Európai Utas Duna-száma. 2011.1-2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése