"Bejártam, mondhatnám az egész világot, a Sarkvidékektől az Egyenlítő környékének félelmetes őserdein keresztül Kína, Japán, majd Amerika tájképi nagyszerűségei közé. Lenyűgöző nagyságú a norvég fjord, hangos kacagáshoz hasonlítanám a Garda-tó tájképi pompáit, jártam az Alpok gleccserein, meg a Spitzbergák tundráin, láttam a sivatagot, meg az indiai barlangtemplomokat, ott voltam a mongol pusztákon meg a mandzsu őserdőkben, de akárhol másztam fel valami hegytetőre, sehol sem voltam megelégedve a kilátással, mert nem volt benne a Balaton." (Cholnoky Jenő)

2013. április 8., hétfő

Sziveri-díj, 2013

A Sziveri-díjat 2013-ban Lanczkor Gábor költő, író vehette át. A laudációt Csehy Zoltán irodalomtörténész tartotta. Az április 8-i átadó ünnepség helyszíne Veszprém volt, ahol ezen a napon rendezett konferenciát a magyar folyóirat-kultúráról a tavaly megalakult Sziveri János Intézet.


Lanczkor Gábor honlapja

Tájszerelem. Németh Zoltán kritikája 

Ménesi Gábor beszélgetése Lanczkor Gáborral





Sötétpászma. A Boldog Szerelem apoteózisa

A holdi meteorbecsapódások a látható fény
tartományában
már kisebb távcsövön keresztül

is megfigyelhetőek
az előfeltétellel,
hogy az égitest éjszakai

oldalán vagy teljes hold-
fogyatkozáskor következzenek be.
Hiszen

a fényes oldal
ragyogása elrejti a legnagyobb becsapódások villanásait
is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése